Facebook Twitter Google +1     Admin

Se muestran los artículos pertenecientes a Febrero de 2015.

¿El nido se quedó pequeño? No, pero no mezcles lobos con corderos

20150207103816-lobo-oveja.jpg

A veces estas cosas pasan: creces formando parte de un proyecto musical que tiene sentido, que te motiva, que te hace sentir un miembro querido de un todo orgánico que funciona, y de repente todo cambia. Pasas a ser la voz que estorba porque dice que debajo de la alfombra hay mierda, que hay facturas de la luz sin pagar, que hace tiempo que no progresamos, que estás harto de repetir siempre lo mismo, que tu tiempo vale mucho más que cualquier pincho de empanada con el que quieran distraer a los músicos mientras ellos se llenan los bolsillos a dos manos.

Y ahí la baraja se rompe.

Porque nadie quiere sentir el calor del foco en los ojos, nadie quiere que corrijan sus decisiones, nadie quiere exponerse.

Pero hay que hacerlo.

Todos nos exponemos. Aquí o follamos todos o tiramos la puta al río.

A veces ocurre que quien lleva la batuta se acomoda en lo "bueno conocido" y deja de atender las necesidades de sus vástagos más adelantados.

Porque la base de la pirámide se ensancha, y para los de abajo ya tenemos el trabajo hecho. Y es más cómodo contentar a cien con más de lo mismo que romperse los cuernos buscando alicientes para cuatro o cinco que, además, ya tienen edad para replicar. Y cómo jode que nos repliquen, no?

Pero una pirámide sin pico no es una pirámide.

Es un árbol que deja de tener raíces porque la avaricia es insaciable.

La receta es fácil: deslumbra a los padres con un par de conciertos donde se vea la calidad que cualquiera desearía para sus hijos. 

Luego busca un par de coartadas para dar conciertos donde se puedan interpretar obras mucho más sencillas, y ahí metes a los renacuajos. Hecho. Atril con atril. El que lleva años rompiéndose los dedos y el que cree que aquello puede ser divertido. Y lo es. Y quizá éste acabe rompiéndose los dedos con el paso de los años. Pero no podemos burlarnos de la inteligencia de aquél.

Porque cuando olvidamos de dónde venimos no sabemos adónde vamos.

El dinero es solo dinero. Pero un proyecto musical familiar, que crece con sus componentes, debe seguir alimentándolos a todos. Porque si dejamos de lado a la abuela cuando da problemas tenemos menos problemas, pero perdemos a nuestra abuela.

¿Es eso lo que queremos?

Un buen maestro aspira a enseñar todo lo que sabe para que sus alumnos lo superen. A veces hay alumnos que logran este objetivo cuando aún siguen siendo alumnos de sus maestros. Olé por ellos, y por sus maestros, que lo hicieron bien, pero seamos humildes. Un proyecto necesita un cabecilla que tire adelante del grupo, no un lastre que desoiga lo que le digan.

A un antiguo alumno mío le acaba de ocurrir: le han echado de su banda de gaitas de toda la vida. Lógicamente, la sensación de vacío y la nostalgia que deben estar acosándolo estos días deben de ser angustiosas, pero yo le digo: ánimo, Daniel, a mí con tu edad me ocurrió lo mismo en una orquesta de cuerda, y aunque no me echaron (sino que nos fuimos, unos cuantos por cierto) las motivaciones fueron idénticas. Falta de estímulos musicales, cambio unilateral de objetivos, maniobras superclifragilísticoespialidosas con los euros, mentirijillas por doquier, y muchos muchos muchos niños y papás que convirtieron en pocos meses una orquesta en una guardería.

No te desanimes, piensa en lo que ganas yéndote, y ya se darán cuenta de lo que perdieron, porque te han perdido para siempre. De un abandono uno nunca saleairoso.

Tú sigue siendo así de auténtico, serio, noble, formal, educado, musical y verdadero. Esa es tu reputación, tu hoja de presentación, y lo único que cualquiera que se te acerque va a ver en ti. Porque eres un crack, y quien te ha conocido lo sabe.

Copio y pego aquí tu post del facebook para que quien quiera leerlo e informarse pueda escuchar (bueno, leer) tus palabras. ÁNIMO!!! 

 

"ONTE BOTÁRONME DA BANDA DE GAITAS DE VERÍN. Poñoio en grande porque é un día importante. Logo de máis de 13 anos tocando a gaita, máis de 4800 días da miña vida, mais de 260 actuacións con esta banda e de desvivirme por ela, onte o meu exdirector, parte positiva do día, decidíu dicirme que non quería que volvese a unha actuación. 

Así vou poñer unhas palabras adicadas a quen gaste uns minutiños da súa vida en ler sobre a miña (visto así non é moi suxerente máis a historia é ben divertida). 
Digovos que se decides que eu son coma son pola banda de verín é certo. Miña vida e meu mundo xira arredor disto todo e xiraba, ata hai uns anos arredor do que "ERA" a banda e non esto que hai agora.

E por que deciden prescindir de min?

Simple. Porque se eres un estorbo bótante. Que si, que chegar a dirixir unha banda, ver que os teus alumnos poden ter mais idea ca ti ten que joder. Eu acabo de empezar agora nunha e si chego o primeiro día e a metade dos meus alumnos tocan mellor ca min dimito. E deixo constancia aquí e agora mesmo que se algún día os meus alumnos se atopan nunha discordancia comigo e levan a razón eu automaticamente deixo o posto encantado.

A raíz de que ven isto?

Levo preto dun ano sen poder ir a una actuación, sen punteiro do concello (si si, aquí de feito chegaron a pedirme que eu me buscara un punteiro para poder ir tocarlle a o Concello/Banda), sen o traxe desde o 16 de agosto ata o 23 de decembro porque nolo pediron e ata decembro ninguen mo devolveu. Levo un ano pedindo que me metan nun grupo de whatsapp da banda para enterarme das actuaciaóns. E por casualidade as que podría ir non me avisan e as que non si. E onte logo de esconder a pelota tanto tempo botoulle huevos e díxome que non me quería na banda. Un aplauso.

Que mais problemas hai?

Para os pais de moitos menos da banda son un auténtico fillo de puta. Perdón. FILLO DE PUTA. Desde que decidimos dende un sector pedir o cambio na dirección correuse unha bola. Nós, os malos, pasamos de desvivirnos pola banda a non ser ninguén para os que ai toman decisións, para pais e incluso compañeiros. E eu a vós, pais dos menos dígovos: Inda é hoxe o día en que os meus pais se deixan a pel en que eu siga nesto. Que eu son FILLO coma os vosos e eles son PAIS coma vos. Abride os ollos, porque é inda hoxe o día dende hai tanto tempo que isto comezou no que nin o primeiro pai da banda me preguntou: "Oe, por que estades en contra?" Pero tranquilos, parece que as fronteras están en Verin, pero vosos fillos crecerán, madurarán e entenderannos. Coido que incluso algún xa Vai entendendonos agora. E ese día eu terei tristura pola formación que se lle ofrece e a que puideron ter.

Que mais se pode dicir?

Sabendo ben que podo por nomes:
Paco Boo Pérez e Emilio Rodríguez Prieto: Saliron da banda por problemas con profesor. Cando llo comunicaron ao concello pasaron deles. Calquera que os coñeza saben ben o que tocan e como personas como son.
Podese dicir tamén que das personas que había na banda cando entrou a nova dirección a xestionar quedan os valientes. Alvaro Isaac Rúa MansoJose Rojas Lozano e os que se saben calar porque son mais educados que os que os mandan. Os poucos, o fin.

Puidechelo facer ben, pero desfixeches a banda de primeira que tiñamos.

ANUNCIO:

Quérovos dar a "NOVA" de que a día de hoxe hai 20 personas en Verin que reclamaban constantemente un sitio no que tocar así que, logo de bastante traballo confírmovos que recientemente creamos unha asociación cultural pola zona que actualmente leva 5 meses centrando a súa actividade na formación dunha banda de gaitas nova, futura escola e organización de eventos dw interese. A dirección esta a cargo de Alvaro e mais eu no sector de gaitas e de Jose Antonio Alvarez a cargo da percusión. Esperade novas agora pero a presentación da banda será con moita probabilidade o 13 de Xuño en Monterrei. Deixoclaro ante todo que a intención non é competitiva ca outra banda porque eu teño vergoña inda que coido que non vaia ser moi recíproca a situación.

E finalmente, pídovos algo de difusión con visto. E a partir de agora eu vou demostrar con feitos. Estou preparado para ensinarvos tanto con esta banda coma con Manzaneda que equivocada anda a xente. Que eu son o peor de moitos coa gaita igual, pero son persona e iso debería valer neste mundo. Non é así.

Un saúdo, e millóns de grazas por gastar o voso tempo en ler isto. 
Que comece a función" (DANIEL GARCÍA RODRÍGUEZ)

07/02/2015 10:30 davidov3 #. TramPPas de la Xunta No hay comentarios. Comentar.

Gracias por las 300.000 visitas!!!!

Hoy estamos de enhorabuena.

Este blog, mi humilde muro de las lamentaciones y plataforma de materiales educativos, acaba de sobrepasar la frontera de las 300.000 visitas.

Mil gracias a tod@s.

Seguiremos luchando contra las perversiones del PP y nos esforzaremos por mejorar.

Un saludo

07/02/2015 13:25 davidov3 #. sin tema Hay 1 comentario.

GUIÓN DE NUESTRO MUSICAL "MAMMA MIA!"

<_script type="text/javascript" src="//e.issuu.com/embed.js" async="true">

En este artículo tenéis el guión completo de nuestro musical Mamma mia!.

Las letras de las canciones, traducidas por Isabel Cota y por mí, fueron corregidas por Hortensia Arcos, compañera y profesora de Lingua Galega e Literatura.

El guión con las intervenciones teatrales fue corregido por nuestra compañera Fátima Ruibal, profesora de Lingua galega e literatura.

Gracias por vuestro trabajo. 

Al regreso del Entroido nos pondremos a ensayar como locos para poder estrenar en abril.

 

El show debe continuar!!!

11/02/2015 10:45 davidov3 #. Música No hay comentarios. Comentar.

AUDICIONES PARA MIS ALUMNOS DE 3º ESO

20150223103038-leopoldleopold.jpg

ANTIGÜIDADE CLÁSICA GRECOLATINA

1.- Primeira “partitura”: Epitafio de Seikilos:

 

IDADE MEDIA

2.- Orixe das notas: Himno a San Juan Bautista:

3.- Canto gregoriano silábico: Gloria

4.- Canto gregoriano pneumático: Puer natus est nobis:

5.- Canto gregoriano melismático: Sanctus

6.- Formas paralitúrxicas: Secuencia Dies irae

7.- Motete isorrítmico: De Vitry, “Garrit gallus” (fotoc. pp. 53-55)

8.- Cantigas de Santa María: Santa María amar (fotoc. p. 56)

9.- Cantigas de amigo: “Ondas do mar de Vigo” (fotoc. p. 57)

10.- Organum: Perotin, “Sederunt principes” (fotoc. p. 45)

 

RENACEMENTO

11.- "Kyrie" da "Misa do Papa Marcello" (Palestrina), polifonía renacentista.

12.- "Ave María", Tomás Luis de Victoria, polifonía renacentista española. (fotoc. paxs. 80-81)

13.- "Tu solus qui facis mirabilia", Josquim des Prez, motete francoflamenco.

14.- "Diferencias sobre Guárdame las vacas", Antonio de Cabezón, variaciones españolas.

15.- "Las folies d´Espagne", Marais, variaciones francesas para viola da gamba.

16.- "Flow my tears", John Dowland, canción inglesa. (fotoc. pax. 82)

17.- "Ay triste que vengo", Juan del Enzina, vilancico español.

18.- "Branle dos cabalos", Thoinot Arbeau, danza renacentista.

 

BARROCO

19.- "Tu se morta", Claudio Monteverdi, aria da ópera "Orfeo y Eurídirice". (fotoc. pax.92)

20.- "When I am laid", Purcell, aria da ópera "Dido e Eneas". (fotoc. páx.97)

21.- "Lascia ch´io pianga", Haendel, aria para contratenor (castrati).

22.- "Agitata da due venti", aria virtuosa da ópera "La Griselda", Vivaldi.

23.- "Ich will hier bei dir stehen", Bach, coral da "Paixón segundo San Mateo" (fotoc. pax.98)

24.- "1º mov. do Inverno", Vivaldi, concerto solista para violín e cordas. (fotoc. páxs.104)

25.- "1º mov. do Concerto de Brandenburgo nº 3", Bach, concerto policoral.

26.- "Toccata e fuga en re menor", Bach.

27.- "Música para os reais fogos de artificio", Haendel.

28.- "Passacaglia", da "Suite en sol menor", Haendel.

29.- "Preludio" da "1ª Suite en Sol Maior", Bach.

 

CLASICISMO

30.- "1º Movemento" da "Sonata para piano KV 545 en Do Maior" de Mozart. Forma sonata. Piano.

31.- "1º Movemento" da "Sonata para violín e piano en mi menor" de Mozart. Forma sonata. Música de cámara.

32.- "4º Movemento" da "Pequena serenata nocturna" de Mozart. Rondó-sonata. Música de cámara.

33.- "2º Movemento" do "Cuarteto emperador", de Haydn. Tema e variacións. Música de cámara.

34.- "1º Movemento" da "Sinfonía nº 83 en sol menor" ("A galiña"), de Haydn. Forma sonata. Música orquestral.

35.- "Obertura" de "As criaturas de Prometeo", de Beethoven. Música sinfónica.

36.- "2ª Aria" da Raíña da noite, de "A frauta máxica", de Mozart. Aria de coloratura. Ópera.

37.- "Aria do catálogo", de "Don Giovanni", de Mozart. Aria de barítono. Ópera.

38.- "Obertura" de "As vodas de Fígaro", de Mozart. Música sinfónica.

23/02/2015 10:30 davidov3 #. Música No hay comentarios. Comentar.

Modelo de examen de la 2ª evaluación, Música 3º ESO

IES Xesúa Taboada Chivite – Departamento de Música – Curso 2014-2015

 

MODELO DE EXAME – “MÚSICA” 3º ESO –  2ª  AVALIACIÓN

 

Nome e apelidos: ___________________________________

Curso e grupo: _________

 

BLOQUE Nº 1: TEORÍA (60%)

 

1º.- A música vocal no Barroco. Escolle unha destas preguntas: (1 punto)

 

a)    A aparición da ópera no Barroco. Explícaa e di as súas partes.

b)    A música vocal protestante: cantata, oratorio, paixón. Explícaas.

 

2º.- A música instrumental no Barroco. Escolle unha destas preguntas: (1 punto)

 

a)    O estilo concertato e os tipos de concerto no Barroco. Explícaos e pon exemplos.

b)    Explica os principais xéneros de música instrumental do Barroco.

 

3º.- A música vocal no Clasicismo. Escolle unha destas preguntas: (1 punto)

 

a)    A reforma da ópera seria de Gluck. Explícaa con todo detalle.

b)    As óperas de Mozart. Di o que saibas.

 

4º.- A música instrumental no Clasicismo. Escolle unha destas preguntas: (1 punto)

 

a)    A forma sonata. Explícaa e comenta os xéneros nos que se aplica.

b)    As sinfonías de Haydn, Mozart e Beethoven. Coméntaas.

 

5º.- A música popular urbana: das orixes ós anos 60. Escolle unha destas preguntas: (1 punto)

 

a)    As orixes nos campos de traballo. Coemta os xéneros de música branca e negra que deron orixe ó jazz.

b)    A música británica dos anos 60: grupos e estilos.

 

6º.- Definicións: (1 punto)

 

BAIXO CONTINUO ________________________________________

_______________________________________________________

 

RITORNELLO ____________________________________________

_______________________________________________________

 

FUGA ___________________________________________________

________________________________________________________

 

ARIOSO _________________________________________________

________________________________________________________

 

SOPRANO DE COLORATURA _________________________________

________________________________________________________

 

RAGTIME _________________________________________________

________________________________________________________

 

DUDUÁ ______________________________________________

____________________________________________________

 

HIGHSCHOOL ______________________________________

__________________________________________________

 

 

BLOQUE Nº 2: PRÁCTICA (40%)

 

7º.- Sobre a novela La conspiración Mozart, escolle unha destas preguntas: (1 punto)

 

a)    Explica como rematan os seguintes personaxes: GLASS, EVE, LEIGH.

b)    Explica que relación mantiñan EVE e BEN.

 

8º.- Sobre o teu traballo de avaliación, escolle unha destas preguntas: (1 punto)

 

a)    Resume as ideas principais do xénero ou xéneros mozartianos que viches.

b)    Comenta algo do exemplo práctico que analizaches.

 

9º.- Audicións: (1 punto)

 

TÍTULO

AUTOR

XÉNERO

TÍMBRICA

CARACTERÍSTICAS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10º.- Composicións: escolle unha destas preguntas: (1 punto)

 

a)    Compón unha FOLIA, con dúas frases de oito compases cada unha, en re menor, ¾ e estrutura harmónica I-V-I-VII-III-VIII-I-V.

b)    Compón un BLUES, con tres frases de catro compases cada unha, en fa maior, 4/4 e estrutura harmónica I-I-I-I, IV-IV-I-I. V-IV-I-I.

23/02/2015 11:08 davidov3 #. Música No hay comentarios. Comentar.

Nuevo calendario de ensayos Mamma mia! (febrero-abril)

ATENCIÓN, ARTISTAS DE "MAMMA MÍA"!!!
Nuevo calendario de ensayos: (debido al cambio de horarios de disponibilidad vespertina del instituto)
MARTES
-De 18:30 a 19h Nuevas coreografías (pequeñas): "Cartos, cartos, cartos" y "Mamma mia". Ya expondré en el blog los bailarines seleccionados para cada número.
-De 19 a 20h Nueva coreografía (la grande): "Mamma mia". Aquí podéis venir todos. Haremos una lista e iremos apuntando la asistencia.
JUEVES
-De 18 a 18:30h Repaso de coreografías aprendidas ("Fixa este amor en min", "Waterloo" e "Raíña dos bailaríns")
-De 18:30 a 19:30h Teatro. Cada semana veremos unas escenas, por orden, e iremos avanzando según el guión.
-De 19:30 a 20h Coro y solistas. Haré un calendario concretando qué canciones se ven cada semana, para que no tengáis que venir todos siempre.
ESTA SEMANA NO ENSAYAMOS (EL JUEVES HAY UNA OBRA DE TEATRO Y AÚN HAY QUE HACER LA DISTRIBUCIÓN DE CANCIONES Y BAILARINES). 
EMPEZAMOS LA QUE VIENE. 
DESCANSAD QUE AHORA EMPIEZA EL MARATÓN!!!

23/02/2015 19:34 davidov3 #. Música No hay comentarios. Comentar.

"¡Es la guerra!", interpretada por A tecedora de soños este jueves 26 de febrero a las 20h en el Salón de actos del IES Xesús Taboada Chivite

20150225112553-comedia.gif

Atención a todos los amantes del teatro:

Ya el 30 de enero (Día de la Paz) tuvimos ocasión de disfrutar del talento de nuestros alumnos del grupo de teatro "A tecedora de soños", que dedicaron con todo su cariño a nuestra querida María su obra teatral.

Hay un enorme trabajo actoral: horas y horas de ensayo, de interpretación, de esfuerzo por parte de nuestros alumnos; pero también un exquisito trabajo de dirección y coordinación por parte de nuestras compañeras y amigas Elisa y Felisa (profes de Lengua castellana), que con la inestimable y continuada colaboración de Javier (profe de Biología) lograron estimular, apoyar, dirigir, coordinar y motivar a estos fantásticos actores y actrices.

Una obra cómica, mordaz, que sirve como crítica inteligente al sinsentido de la guerra y a sus contradicciones: un negocio que se nutre de vidas expuestas inútilmente a un riesgo concertado en beneficio de países que se dicen pacíficos pero que se enriquecen vendiendo armas.

Al más puro estilo de Luis Alonso de Santos, con un reparto de lujo, te arrancará la sonrisa desde el primer momento y no pararás hasta que termine.

La próxima representación será mañana, jueves 26 de febrero, a las 20:00h en el Salón de actos del IES Xesús Taboada Chivite.

¡¡¡Allí os esperamos!!! 

25/02/2015 11:25 davidov3 #. Literatura No hay comentarios. Comentar.

Modelo de examen para mis alumnos de Música de 1º Bachillerato

IES Xesús Taboada Chivite – Departamento de Música – Curso 2014-2015

 

MODELO DE EXAME: MÚSICA 1º BACHARELATO 2ª AVALIACIÓN

 

Nome e apelidos: _________________________________________________

Curso e grupo: ___________

 

TEORÍA (60%)

 

1º.- Unidade 3ª. Músicas do mundo (I): América. (2 puntos)

 

a) Explica os seguintes conceptos: música popular tradicional, música popular urbana, música chamada culta. Compara as súas características e pon exemplos. (0, 5 puntos)

 

b) Sitúa en países diferentes deste mapa: dous instrumentos e dúas danzas. Non valen: merengue, tango, salsa, reguetón, reggae, banjo nin bandoneón. (0, 5 puntos)

 

 

 

c) Di todo o que saibas da música popular tradicional de México: instrumentos e agrupacións instrumentais, danzas, cánticos, indumentaria, historia. (1 punto)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

2º.- Unidade 4ª. A música chamada culta (I). Xéneros vocais nacionais. (1 punto)

 

a) Define os seguintes xéneros musicais, situándoos na época que lles corresponda e citando un exemplo: (0, 5 puntos)

 

XÉNERO CHICO _______________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

VILANCICO ___________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

CANTIGA DE AMIGO ___________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

b) Completa o seguinte cadro: (0, 5 puntos)

 

Título

Autor

Época

Xénero

Característica

Santa María estrela do día

 

 

 

 

 

Tomás Luis de Victoria

 

 

 

Ondas do mar de Vigo

 

 

 

 

 

 

Barbieri

 

 

 

Negra sombra

 

 

 

 

 

 

3º.- Unidade 5ª. Música e imaxe (I). O cinema nacional. (1,5 puntos)

 

a) Di se os seguintes enunciados son verdadeiros (V) ou falsos (F), e explica SEMPRE a túa resposta, citando exemplos cando sexa verdadeira. (0, 75 puntos)

 

- Durante a dictadura, na que era obrigatorio dobrar ó castelán tódalas películas e a censura filtraba o que se podía ver e o que non, a productora CIFESA foi a máis rendable, coas súas coñecidas e aclamadas curtametraxes.  

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

 

- A película Marcelino pan y vino (1955), de Ladislao Vadja, é a primeira película española en recibir un recoñecemento mundial, e instaura a moda dos cativos actores, con Joselito, Marisol, Rocío Dúrcal, Pili e Mili.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

- As propostas da chamada “comedia madrileña” pasan polo estilo clasicista de Fernando Trueba, o humor negro de Álex de la Iglesia, o humor casposo de Santiago Segura ou os sofisticados melodramas de Pedro Almodóvar.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________ 

 

b) Luis Buñuel, un grande entre os grandes. Explica cronoloxicamente as etapas da súa evolución como director, comentando as súas características máis salientables, e cita dous títulos de cada etapa. (0, 75 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

4º.- Unidade 6ª. A música popular urbana nacional (I). Anos 80-90. (1,5 puntos)

 

a) Completa este cadro: (0, 5 puntos)

 

Título

Autor

Grupo

Estilo

Contido

Característica

Déjame

 

 

 

 

 

La chica de ayer

 

 

 

 

 

Paseando por la mezquita

 

 

 

 

 

Oveja negra

 

 

 

 

 

 

b) Elixe DÚAS destas preguntas e respóndeas a continuación: (0, 5 puntos cada unha)

 

- O primeiro punk español: ruptura cos 70.

- A explosión dos primeiros anos 80: a primeira “ola española” e a “movida”.

- Ó marxe da movida: o heavy metal, o rock radikal vasco e o punk dos 80.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

PRÁCTICA (40%)

 

7º.- Análise de partitura (2 puntos)

 

a) Di as tonalidades nas que pode estar a partitura adxunta e di en cal está. (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

b) Indica as frases musicais que haxa, especificando onde comeza e remata cada unha, e dicindo os tipos de inicio e final que ten cada unha. (0, 5 puntos)

 

Exemplo: a frase A vai do compás nº 1 ó compás nº 8, ten comezo anacrúsico e final masculino.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

c) Que textura é a predominante? (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

d) Analiza a melodía da frase A: cal é o seu ámbito? que tipo de melodía é? (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

e) Identifica as cadencias que haxa e sinálaas na partitura. (0, 75 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

 

8º.- Análise de audición (1 punto)

 

a) Identifica e analiza (estrutural e timbricamente) a seguinte audición. (0, 5 puntos)

_____________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

b) Identifica e clasifica os dous seguintes tipos vocais e os dous seguintes instrumentos. (0, 5 puntos)

 

Tipo vocal nº 1

 

Tipo vocal nº 2

 

Instrumento nº 1

 

Instrumento nº 2

 

 

9º.- Análise de letra (1 punto)

 

Escolle unha das dúas opcións. Le con calma ese texto e responde as preguntas que lle seguen.

 

OPCIÓN Nº 1

 

Si supieras,
que aún dentro de mi alma,
conservo aquel cariño
que tuve para ti...
Quién sabe si supieras
que nunca te he olvidado,
volviendo a tu pasado
te acordarás de mí...

Los amigos ya no vienen
ni siquiera a visitarme,
nadie quiere consolarme
en mi aflicción...
Desde el día que te fuiste
siento angustias en mi pecho,
decí, percanta, ¿qué has hecho
de mi pobre corazón?

Sin embargo,
yo siempre te recuerdo
con el cariño santo
que tuve para ti.
Y estás en todas partes,
pedazo de mi vida,
y aquellos ojos que fueron mi alegría
los busco por todas partes
y no los puedo hallar.

Al cotorro abandonado
ya ni el sol de la mañana
asoma por la ventana
como cuando estabas vos,
y aquel perrito compañero,
que por tu ausencia no comía,
al verme solo el otro día
también me dejó...

 

a) A que xénero pertence? Xustifica a túa resposta. (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

 

b) Cal é o tema? E o argumento? Explícaos. (0, 5 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

c) Sinala E EXPLICA dúas figuras retóricas destacadas neste texto. (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

OPCIÓN Nº 2

 

La Biblia cuenta un historia
que un Dios terrible dictó
el drama de dos hermanos
el justo y el traidor.

 

Abel, mezquino y cobarde,
el siervo de su señor;
Caín que no entró en el juego
y que se rebeló.

 

“Te maldigo”, truena la voz de su juez
padre nuestro que nos privó del Edén.


Caín rompió con un gesto
su yugo de esclavitud
huyó del ojo implacable
llevo su propia cruz.


Perseguido por quebrantar una ley
que no entiende y que no cuenta con él.


Sufrirás, morirás, esta es su voluntad
pero aún hay aquí hijos de Caín.


La estirpe del fugitivo
creció y se multiplicó
el signo que los margina
ya nunca se borró.


“Te maldigo” claman los hijos de Abel
a la diestra de su señor el poder


Sufrirás, morirás, esta es su voluntad
pero aún hay aquí hijos de Caín.


Quizá los hombres seamos
a un tiempo Abel y Caín
quizás algún día destruya lo oscuro que hay en mí.


El destino no está marcado al nacer
yo he elegido ser lo que siempre seré
Hijo de Caín
Hijos de Caín....

 

a) A que xénero pertence? Xustifica a túa resposta. (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

b) Cal é o tema? E o argumento? Explícaos. (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

c) Hai algunha crítica social de fondo? Explícaa. (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

d) Cal é a métrica desta letra? (0, 25 puntos)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

26/02/2015 14:22 davidov3 #. Música No hay comentarios. Comentar.


Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris